Frakt och returer

Frakt

Vi skickar din beställning inom 1-2 arbetsdagar. Leveranstiden är vanligtvis 4-7 arbetsdagar, eftersom vi nu skickar från vårt internationella lager. Anledningen är att vi är fast beslutna att göra Nordiva till ett globalt varumärke - och det är därför vi inte längre bara skickar från Skandinavien. Du får alltid ett e-postmeddelande med en spårningslänk så snart ditt paket har lämnat lagret.


Returer och ångerrätt

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan, så länge produkten är oanvänd och i original, oöppnad förpackning .

Av hygieniska skäl kan vi accepterar inte returer av produkter som har öppnats eller använts.

Så här returnerar du en vara:

  1. Kontakta vår kundtjänst på info@nordiva.eu och ange ordernummer och orsak till returen.

  2. Vi skickar ett avbokningsformulär till dig via e-post. Fyll i det och bifoga det i returpaketet.

  3. Skicka returen med spårbar frakt och ange spårningsnumret i ditt e-postmeddelande till oss.

När vi har mottagit och godkänt returen återbetalas beloppet till samma betalningsmetod som användes för köpet. Detta sker inom 1–3 arbetsdagar .

UPPMÄRKSAMHET: Returer som skickas utan att vi kontaktats i förväg kommer att inte godkänd .


Returadress och fraktkostnad

Du kommer att få returadressen från kundtjänst.

Vid avbokning sker betalning returfrakt på 200 NOK (inklusive eventuella importkostnader) av dig som kund. Om det finns ett fel eller en skada på produkten täcker vi naturligtvis fraktkostnaderna.

Outlösta paket debiteras med en avgift på 300 kr .


Klagomål

Har du fått en Defekt eller skadad vara ? Kontakta oss på nordivainfo@gmail.com så hjälper vi dig direkt.


Annullering

Om du avbryter efter att beställningen har lagts kan en avgift tillkomma. en administrationsavgift på 100 NOK . Kontakta oss så hjälper vi dig vidare.


Viktigt om leverans

Om paketet är för stort för din brevlåda får du ett upphämtningsmeddelande och kan hämta det på närmaste utlämningsställe.

På grund av högt tryck på vårt lager kan det förekomma vissa förseningar. Vi gör alltid vårt bästa för att skicka din beställning så snabbt som möjligt, men i sällsynta fall kan leveransen ta upp till 15 dagar . Vi erbjuder ingen ersättning för detta.


Importansvar

Om ditt paket skickas från vårt utländska lager är du som kund ansvarar för eventuella tullavgifter och importavgifter . Vi rekommenderar att du kontrollerar gällande bestämmelser i Norge innan du beställer.

Viktig information om leveranstider under högsäsong

Under perioder med hög efterfrågan – såsom sommar, kampanjer och helgdagar – leveranstid påverkas på grund av hög arbetsbelastning för oss och våra fraktpartners.

Genom att göra ett köp godkänner du att det kan förekomma förseningar under dessa perioder. Vi gör alltid vårt bästa för att leverera så snabbt som möjligt och tackar för din förståelse.